Commerciele Cyber Psychologie

Dusss. Jij verkoopt shampoo met echte bessen-extracten. Leef je alvast goed in in de te winnen klant.
Zie hem voor je: kaal. baardje, buikje en snor. We noemen hem Henk. Normaal gaat hij naar de supermarkt maar het regent vandaag de hele dag en hij is toch aan het surfen (op internet).

Hij ziet een baard trimmer. Hij klikt erop. Dan komt er opeens een pop-up met de tekst: Was jij je baard nog niet?
'He shit', denkt Henk, 'ze weten tegenwoordig ook alles'. Dan komt er een link naar
‘meer weten over schimmelgroei in baarden?’
.klik hier.

Henk is nu een beetje onzeker en nieuwsgierig tegelijk. Maar Henk is nog niet bang genoeg.
Hij ziet een ander artikel:
De Baardluis weer terug in Nederlandof afhankelijk van of hij vindbaar is DIRECT ZIJN woonplaats ingevuld.
Dan volgt er een andere pop -up:

Geslachtsziektes door onverzorgde baard- Professor Mustafa Moustache.

Omdat je ook niet wilt dat Henk zijn baard er direct voorgoed afscheert moet je er voor zorgen dat deze
laatste link  NIET werkt. Het gaat om de boodschap en niet om de inhoud in dit geval. We moeten hem hoop geven.
Maar nog niet direct.

Dus na de klik op het artikel verschijnen er opeens nog zes artikelen met
‘vrouwen willen gewassen baarden deel 1 t/m 6’.
Je herhaalt de boodschap direct in de eerste zin, daarna schrijf je: professor Alliance d’Avignon de Boursin heeft bewezen dat vrouwen de voorkeur geven aan gewassen baarden. Mannen met gewassen baarden hebben vaker sex met anderen dan de ongewassen groep. Bovendien willen vrouwen van ongewassen exemplaren eerder aan babies beginnen. (Dus of Henk in dit gval een vriendin heeft of niet maakt niet meer uit. Hij wil hoe dan ook zijn baard gaan wassen!!! Vervolgens schrijf je die artikelen helemaal vol over babies en hun gevoelige neus zodat hij na de eerste alinea alweer afhaakt, maar wel de boodschap heeft onthouden en direct bezig kan met de volgende pop up:

Breaking News: Beardy Bird Shampoo. No more parasites.

Dus daar hebben we de oplossing voor Henk. Henk bestelt direct online 6 shampoo flessen. Henk heeft als klant ook direct al zijn gegevens achtergelaten omdat hij graag op de hoogte wil worden gehouden van de laatste bedreigingen voor baarden via de wekelijkse nieuwsbrief 'Met Gewassen Baard te Paard.'

Dus nu is er een klant geboren! Hoera beschuit met blauwe muisjes!

Henk was in eerste instantie helemaal niet op zoek naar shampoo, want hij is immers kaal. Kijk hoeveel mannen er kaal worden, dat is toch een gat in de markt?! Het beetje haar dat ze overhouden koesteren ze. En daar speel je op in. Dat heet manipulatie. Is dat leuk? Is dat lief? Nee dat is niet zo lief, maar het werkt wel zo. We hebben zelf de vraag gecreeerd. We hebben Henk eerst nieuwsgierig gemaakt, daarna onzeker, toen bang, maar NET niet wanhopig. Daarna hebben we hem hoop gegeven en toen kwam de oplossing. Voila!

Arme Henk en nu gaat hij voor altijd jouw shampoo kopen. Als je je hierover niet heeeel schuldig wil gaan voelen dan moet je er wel voor zorgen dat je product ook echt goed is. Dus niet perse bewezen doet wat het belooft, want dat is afhankelijk van het placebo effect bij Henk en dus jouw overtuigingskracht en dat valt niet te bewijzen. Maar stop het niet vol met metalen. Laat Henk ietsje meer betalen voor een goed produkt, maar geef hem geen kanker. Noem het product ook nietanti-luis, want dat staat niet stoer. Als hij ooit een vrouw in zijn badkamer wenst dan wil hij natuurlijk niet dat dat meteen de laatste keer is geweest. Beloof 'anti-luis' in de vorm van  Beardy Bird voor een Sterke Stoere Steriele Baard!

07-06-2022